Muffins med nonstop choklad

Muffins....
 

Har ikväll bakat några muffins, inte för att jag var sugen på att äta utan mera för att det är roligt och rogivande.
Använde ett gammalt recept som jag hittade i gömmorna och tog denna Marabou Nonstop choklad som jag hittade ett tillfälligt parti av på NETTO.
Här kommer receptet:
Muffins
150 g smör
2 ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl gräddfil
1 citron (skalet)
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
Rör ner smält smör, gräddfil och rivet citronskal.
Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och rör ner det i smeten.
Grädda ca 20 minuter.
När jag tagit ut dem från ugnen hackade jag lite av chokladen och strödde på.
(Jag gjorde 8 riktigt stora muffins på denna sats)
 
Sedan kom N:s son och ville ha en, javissst men ät den i köket då den smular så mycket plus att det ligger så mycket lös choklad på den.
Det var inte populärt från hans son och dessutom tyckte N att det var löjligt för han åt ju en i vardagsrummet.
Gahhhhh hjälp mig.....hur gör man när den ena partnern håller med sin son och inte står på min sida.
Dessutom säger sonen även, vi har alltid ätit i vardagsrummet det är bara din löjliga familj som har dessa regler.
Blir man tokig.....jaaaaaaa!!!
 
Nu är det dags att sova bort ilskan.
Sov gott alla fina.
Kramisar
 
 
Anonym sa:

Ja, är inte de vuxna överens spelar barnen ut dem mot varandra. Det gäller att stå eniga inför barnen även när man inte är det.

2014-11-07 @ 16:40:31 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0