En helg med vårtecken!

 
 
Bilder från skärgården....
 
Igår åkte jag till en vän i St Anna, vädret var inte det bästa men vi gick en liten promenad i alla fall.
Jag hittade snödroppar och krokus och kameran åkte fram direkt :))
Vi pratade och pratade för det var länge sedan vi träffades då jag bott i Höganäs ett tag.
 
Annars har helgen varit bra förrutom att jag har haft ett hemskt tryck över bröstet hela helgen och när jag är ute och går blir jag så andfådd att jag har svårt att andas.
På tisdag ska jag till läkaren och kolla upp mitt blodtryck för det var ju det enda dom hittade då jag fick åka upp till akuten för ett par veckor sedan.
Jag har även varit hos optikern och kollat mina ögon då jag ser så mycket sämre, har haft mina glasögon ett år och nu har ögonen försämrats fyra optiker (tror det hette så) och det är inte normalt säger dom.
Jag har kollat mitt socker och det såg bra ut så kanske ögonen också beror på det höga blodtrycket.
Annars vet jag att min stress och oro kan orsaka trycket i bröstet, jag skulle ta det lugnt och inte stressa fick jag order om men herregud jag blir ju stressad för allt just nu ;)
Som tur är så fungerar mitt jobb som vikarie alldeles utmärkt och jag får ihop dagens arbete utan stress, hurra för mig och då får vi hoppas att kommande vecka blir lika bra.
Fick också veta av optikern att ögonen kan börja krampa vid för mycket stress och oro, kanske därför jag ser så dåligt. Ja nog kan man konstatera att stress inte är bra i mitt fall i alla fall ;)
Att närma sig femtio verkar också vara ett dilemma, kommer alla krämpor då eller?
 
Kramisar
 
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0