Måndag och ny vecka!

Vardagsrum...
 

Då var det måndag igen och jag vaknade redan klockan fyra, är alltid lite stressad då jag vet att jag kan bli inringd på jobb vid sjutiden. Jag vill ju jobba men tycker det är lite jobbigt att få veta det på morgonen och ligger därför och väntar....detta måste jag sluta upp med, jag vet ;)
Blev inget jobb och går därför här hemma och strosar, har varit på en promenad med min lilla hund i det vackra soliga vädret. Riktigt kallt har vi också,  -13 hade vi i morse.
Har tittat omkring på Platsbanken efter jobb att söka, ja inte finns det så mycket om man inte vill bli lärare eller chef....suck :(
Bjuder på en bild på vårt vardagsrum och vet ni att jag är så trött på denna ek och skulle vilja byta ut allt mot vitt och ny mysig soffa. Ja en vinst skulle inte sitta fel för man kan inte både äta och ha kakan när man är arbetslös.
Jag som älskar heminredning och att shoppa måste lära mig att hålla i pengarna, om det är svårt? Ja mycket men det är kanske också något jag måste lära mig för att slippa bli stressad över pengar också.
Det är mycket jag måste lära mig, plockat fram lite material och böcker från då jag gick hos Inger och lärde mig mindfullness.
Jag behöver verkligen komma ner på jorden igen, släppa all min stress och oro i kroppen. Måste lära mig att leva här och nu och inte fundera så mycket. Vara glad för det jag har och resten kommer att ordna sig på vägen.
Man ska vara lycklig och glad över livet, en vacker dag kanske det bara tar slut. Ja vem vet vad som händer i morgon???
 
Kram alla fina
Anonym sa:

Hej ,men efter att följt dig ett tag undrar jag är du nöjd över någonting..? Ni har ju det fint.

2014-01-14 @ 21:24:10 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0