Lucia!

Lussekatter....
 

Idag på självaste lucia blev dessa lussekatter äntligen bakade, bättre sent än aldrig ;)
Fick degen lite hård men jag tror de blev ganska okej ändå.
Sov länge i morse efter en händelserik vecka så det blev ingen lucia på tv.
Har därför tv:n på nu och lyssnar medan jag bloggar och N står för kvällens mat.
 
Som sagt har det varit en händelserik vecka, i måndags blev jag hämtad med ambulans från jobbet då jag fick så ont i bröstet att jag verkligen trodde på en hjärtinfarkt eller något men som tur var så var det inget. Alla prover såg bra ut. Troligtvis berodde det på stress och eventuellt en mage som inte heller mått så bra den sista tiden och som också kan ge samma syntom som en infarkt.
Jag berättade även att jag var på en anställningsintervju för någon vecka sedan och torsdags fick jag veta att jag fick tjänsten :))
Jag ska jobba som kock i ett kök på dagis/förskola och ha hand om beställningar och annat själv. Blir en utmaningen men jag gillar ju att ha lite ansvar och fixa och dona.
Visst kan man sakna arbetskamrater men jag har ju förskolepersonalen som jag hoppas är trevliga och snälla.
Dock är denna tjänst bara 75% men jag tycker egentligen att det räcker så att man får lite fritid också men det blir inte så mycket i lönekuvertet desvärre.
Man kan ju inte både äta och ha kakan och nu har jag chans att söka andra tjänster som dyker upp, det får jag inte nu som vikarie.
Tack alla som hållit tummar och tår för mig ♥
 
Kram och fortsatt trevlig lucia på er.
Kramen
 

Kaffe och Mazarin sa:

Grattis till jobbet. Sååå kul för dig.
Mindre kul med ambulansfärd.
Du får vara rädd om dig. Ha en skön vecka. Kramiz/ Agge

2014-12-14 @ 20:13:58 | http://kaffeochmazarinfika.blogspot.se/
Ann-Louise sa:

Håller med Agge, ta det lugnt och hoppas du kommer att trivas på nya jobbet! Grattis!
Kram

2014-12-15 @ 23:26:13 | http://annlouisesvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0