Fikabesök

Schweizernötkaka.....
 
Igår hade jag besök av min barndomsvän Carina och bakade då denna kaka som jag visat er här på bloggen tidigare och väldigt god dessutom. Här kommer receptet igen.
 
Schweizernötkaka
100 g schweizernötchoklad
100 g smör
2 ägg
1 1/2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
 
100 g grovhackad schweizernötchoklad
 
Smält smör och choklad i en kastrull på svag värme.
Vispa socker och ägg poröst.
Rör i chokladblandningen, mjöl, bakpulver och salt.
Lägg ett bakplåtspapper i botten på en form med löstagbar kant (spänn fast)
Smöra och bröa formen.
Häll i smeten och grovhacka chokladen och strö den över kakan.
Grädda 175 grader ca 15-20 minuter.
Kakan ska vara ganska lös.
 
Servera med en klick grädde.
Mums ♥
* sa:

Men mums, denna ska jag nog prova baka idag :)
Ha en härlig söndag!

2012-10-21 @ 09:28:20 | http://livelearnlove.blogg.se/
Bella sa:

Trevligt med fikabesök :)

Den här kakan hade min sambo älskat!!

Hoppas du får en skön söndag!

Kramar Bella

2012-10-21 @ 12:11:04 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0