En fin dikt!


 Hjärta...

Jag faller i gråt när jag vaknar, jag har drömt om dig.
En välkänd doft når mitt sinne i en affär, samma rakvatten som du hade.
Det blev inget handlat, jag måste gå hem. Helt uppriven.
Jag hör motorljudet från en bil, samma sort som vi hade förut.
Jag tror för ett kort ögonblick att du är hemkommen.
Det hugger till i hjärttrakten och tårarna går inte att hålla tillbaka.
Jag lagar mat till mig och barnen.
Jag blir jätteledsen helt plötsligt, för jag kommer på att det är din favoriträtt.
Jag håller om min sons vackra händer när vi myser framför teven.
Det bränner till i ögonen och sorgen är där omedelbart.
Hans händer är på väg att bli exakt likadana som dina.
Min älskade, du fattas mig.

Hittade denna fina dikt som gjorde mig berörd ♥
Kraaam
Bella sa:

Vilken målande och gripande dikt...



Sänder den största styrkekramen till dig med förhoppningen om att några ledig dagar ger dig kraft och lite lugn...



Jag har en liten sak till dig på min blogg :)



Många kramar Bella

2012-01-11 @ 21:08:59 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Ann-Louise sa:

Hej fina!

Vad bra att du fick ledigt och kan landa lite i allt nytt. Jag är likadan som du och läser dikter och böcker om sånt jag går igenom (som mammas död) och finner tröst i det. Så jag tycker det är sunt, ett sätt att bearbeta sorgen.



Lägenheten ser mysig ut av det du piffat och blir nog mer och mer som du. Försök se framåt Susanne, inte bakåt, och det kommer bli lättare även om man kan sörja länge det som inte blev av. MEN tillåt det inte såra och styra dig!! <3



Kramar om

2012-01-11 @ 22:23:09 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
catta sa:

Hej.



tycker det som hänt är mycket smärtsamt för dig. Tyvärr tycks det gå en epidemi för män runt 50, du är den tredje jag känner som hamnat i denna sitts sen ett år tillbaka.

Styrkekramar till dig.

Kram Catta

2012-01-12 @ 09:57:05 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0