Wellness


Lifestyle Wellness....

Jag föll för denna ursnygga tidning när jag var och handlade sist, tänk att en snygg tidning kan locka till köp ;)
Vem vill inte må bra och hälsa, skönhet, träning, mode, livsstil och resor kan man väl inte få för mycket av eller kanske förresten.....
Alla ursnygga människor med dom perfekta kropparna kan ju få en på dåligt humör och alla som reser då, hade gärna åkt till värmen nu och kommit tillbaka i maj eller vad säger ni.
Tyvärr lider jag nog lite av avundsjuka, jag vill vara smal och snygg men hur går det ihop när jag ständigt blir frestad av sötsaker, en operation alternativt fettsugning hade inte varit fel men då har jag fel jobb då kommunen betalar alldeles för lite.
Likadant med resor men om jag inte handlade så mycket annat kanske det skulle bli en resa också.
Jag känner att jag aldrig blir riktigt nöjd, jag letar hela tiden efter nya saker, drömmer mig bort till lyx och glamour och blir riktigt avis på mannens chef som köpt ett hus för 15 miljoner och vilket hus sedan....åhhhh jag vill också ha :)

Nu sitter jag här framför brasan men det är ju bara ljus, kan väl låtsas ;) och bloggar, läser detta magasin och tänker....herregud människa när ska du känna dig nöjd och glad egentligen ;)

Man kan också läsa här hur man får energi i höst, denna sida ska jag nog läsa ordentligt nu känner jag ;)
Kram alla fina och ta hand om er för ni är värdefulla
Ann-Louise sa:

Tok där!

Du har Skånes coolaste bil - med cab......inte gratis eller?

Sen har du en alldeles bedårande söt hundvalp.....inte helt gratis?

Du har två funa söner, en bra man och en vacker lägenhet. Du trivs på ditt jobb och har vänner ;-)



Vad gör då ett par kilo för mycket här och där. Det värsta är väl om ditt handlande är för att må bra, du måste du ta dig ur det och se att DU duger!



Kram (och jag försöker inte mästra alls)

2011-11-03 @ 22:58:20 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Fina söner

2011-11-03 @ 22:59:05 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Eva sa:

Egentligen har du det oförskämt bra om du tänker efter eller hur? Jag vet inte idag vad det blivit fatt jag upplever så många i min omgivning som inte är nöjda, det är en köphysteri utan dess like av slit och slängvaror, det renoveras,renoveras men blir liksom aldrig nog. Vad har hänt är folk mer ensamma idag så att gå ut och shoppa är för att få uppmärksamhet en kort stund. Jag var inne på Lindex igår för att byta stl och retuner några kläder. Det blev en lång stund där dels provade jag så jag fick rätt stl och kompletterade med att köpa till lite tigts och linne.Men att stunden blev till timmar var att jag träffade så många bekanta som jag inte sett på länge, dom kunde haft ett fik i anslutning och alla ville stanna och prata det handlade om sjukdom,separation,passion, umgänge,pyssel adventkransar,vuxna barn,ekonomiska kris vi är på väg in i. Så här ser jag ut dessa xxxl kläder har jag att välja på, att vara smak råd. lilla du säger en del till mig fast jag inte är trådsmal men kan köpa klädena med de normala storlekarn M,L.En av min gamla klasskompis för 30 årsen med två separationer bakom sig fundera på om hon har råd att köpa en eller två tunikor för halva reapriset ca 80kr st. 48år gammal känns så tragiskt men hon berätta att hon hade varit ute och plockat svamp.Kan man inte fundera på vad man har och istället för det man inte har. På väg till bilen träffa jag yttligaren en bekant,hon hade haft ett tufft år bakom sig. På håret missa sitt barnbarn Hjärnhinneinflammation, mamman hade gått bort ,broden opererats för Cancer 50år nu ovisst om allt är borta,svärsonen fick en djup deprisson när sonen var på benen. Hon hade inte sörjt sin mamma än.Allt det kom ut på en och samma gång. Det finns en ensammhet idag som går att ta på.

2011-11-04 @ 13:27:15 |
Susanne sa:

Eva: Du har så rätt och man skulle skämmas för visst har jag det bra. Det finns verkligen människor som har det riktigt tufft i livet.

Hoppas du har en mysig fredag.



Kramen

2011-11-04 @ 18:26:03 | http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0