Sorg och Glädje


Begravningen....

Begravningen gick bra och det var så vackert. Tårarna gick som jag anade inte att hålla tillbaka, till slut brast allt till förtvivlan och det mycket för att jag är så rädd när kistan ska ner i det svarta hålet.....
Lilla Lycka var med hela tiden och hon var så duktig i sin korg i kyrkan och även efter begravningen när vi samlades för smörgåstårta och kaffe.


Grillat....

Senare på kvällen samlades vi hemma hos min moster för lite mat och gemenskap. Vi tittade på en massa bilder på tv:n när min lilla mormor var med min moster med familj i sitt hemland Estland för ett par år sedan.
Härliga bilder på henne vid havet och de blomstrande ängarna, de sitter nu på min näthinna som ett vackert minne ♥


Söderköping....

På lördagen åkte vid till Söderköping för att träffa en av mina bästa vänner med familj.
Söderköping är en sådan vacker stad och denna dag tog vi en glass på premiärdagen på Smultonstället. Detta lilla glasscafé är otroligt populärt för turister som kommer långväga för att äta här och titta på slussarna.
Lilla Lycka hittade vännen Molly här och även att hon var så reseverad och morrig till en början så lekte de och sprang efter ett tag ♥


Valborgsfirande....

Denna lördagskväll var vi hembjudna till vänner och de bor i en prästgård i Kneippen. Riktigt maffigt gammalt hus med kakelungnar, öppna spisar och hela källaren är fylld med allt vad en vuxen pojke kan önska sig. Stor bar, bastu, flipperspel, biljardbord, jukebox och denna gamla fina Chesterfield soffa som passade in perfekt i denna miljö.
Tack snälla ni för denna trevliga kväll ♥


Hemfärd...

Nu är bilen åter packad och vi lämnar Norrköping för att åka de 42 milen tillbaka till Skåneland.
Alltid lika vemodigt att lämna sonen, har försökt få honom att flytta ner till Skåne, skulle vara helt perfekt med båda sönerna nära mig, tyvärr är han inte lika intresserad :(

Tack alla för denna mysiga helg som har givit mig både glädje och sorg
Puss och Kram
Ann-Louise sa:

Skönt att du fick en fin helg i Norrköping, om än vissa delar var jobbigare än andra. Dina biler är hoppfulla och fina och det är bra!



Kram och kör försiktigt!

2011-05-01 @ 13:41:02 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Annas inspiration sa:

Hej fina du!



Både sorg & lycka i helgen som var.



Hoppas allt är bra

MÅNGA KRAMAR

2011-05-01 @ 19:10:35 | http://annasinspiration.blogg.se/
Cilla sa:

Vad duktig Lycka var på begravningen=)

Vilket grymt häftigt hus=D Riktigt coola grejer!

Kram

2011-05-01 @ 21:01:41 | http://cillapilla.devote.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0