Muffins med choklad & jordnötter


Nybakat....

Blev sugen på att baka och jag hade sagt tidigare idag att det måste bli slut på detta då volangerna inte känns så roliga längre ;)
Hittade ett recept på muffins i nya tidningen Hembakat.
Fatet är från mormor och det hade hon alltid framme när man var och fikade hos henne, jättekul att ha det hos mig nu :)
Här kommer receptet:

Muffins med choklad & jordnötter

ca 12 stycken
100 g rumsvarmt smör eller margarin
1 1/2 dl rörsocker
3 ägg
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk
100 g hackad mörk choklad
2 dl salta jordnötter

GÖR SÅ HÄR
1. Sätt ugnen på 200 grader.

Vispa smör och socker pösigt.
2. Tillsätt ett ägg i taget och vispa mellan varje.
3. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det i smeten.
4. Rör ner mjölken och den hackade chokladen samt de hackad jordnötterna.
5. Ställ muffinsformar i en muffisplåt. Fördela smeten i formarna och grädda muffinsen mitt i ugnen i ca 16 minuter.

PS! Vill ni ha flera smaskiga recept så kan ni bli prenumeranter på min blogg, klicka in er på bloglovin
Cia sa:

Hejsan,

Kakfatet ser jättefint ut, förstår att det betyder mycket att ha ett minnne efter din mormor. Jag fick ett halsband efter min mormor (min mamma gav mig det när jag fyllde år) och jag tänker alltid på min mormor när jag har det på mig.

Måste bara fråga var du har köpt dom söta muffinsformara med jordgubbar på?

Ha det så bra!

Kram,

Cia

2011-05-05 @ 07:26:25 |
Anonym sa:

Cia: jag köpte formarna på Lagerhaus förra sommaren men dom kanske finns kvar nu också. Kramen

2011-05-05 @ 13:08:58 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0