Livet!


Cult....

Nu är vi åter hemma i Skåne igen.
Det var i torsdag som min mormor ramlade och slog i huvudet rejält och inte förrän i fredags märkte man att talet försvunnit, att hon inte var kontaktbar, inte kunde stå på sina ben, inte heller äta eller vända sig i sängen själv :(
Jag kände att jag ville åka till henne och redan i lördags kändes hon piggare så nu får vi hoppas att allt går åt rätt håll.
Man får sig en tankeställare när någon bara ligger sådär och hur fort livet kan ändra sig, jag tänker även på när jag ramlade på min cykel för några veckor sedan. Jag kunde ju slagit i huvudet då jag inte vill ha cykelhjälm!!!
Tänker också på hur skört livet är och hur många även yngre drabbas av hjärnblödning, cancer och andra hemska sjukdomar. Vi måste stanna upp och tänka vad vill vi med våra liv, sluta att göra alla måsten och stressa land och rike, en vacker dag kanske vi sitter där......
Njut av livet, ta dagen som den kommer, planera inte för mycket, tänk inte för mycket, gör roliga saker, roliga saker behöver inte kosta en massa pengar, njut av det vackra vi har omkring oss, ta hand om varandra, lägg inte energi på onödiga saker, stanna upp och tänk en extra gång, varför gör jag detta, gör jag det för mig själv eller någon annan.
Listan kan göras lång men jag vet att jag en gång sa att barnen och mannen var viktigast i mitt liv och jag fick ovett av Inger....nej Susanne det är du som är viktigast och det är något som jag lärt mig de senaste åren och det är så härligt att känna och att kunna säga ifrån utan att få dåligt samvete :)

Ta nu hand om er kära bloggare
Stora kramar
Ann-Louise sa:

Skönt att hon är bättre!



Kloka ord du ger oss, man behöver bli påmind ibland!



KRAM

2011-03-13 @ 20:16:41 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
cecce sa:

Kloka ord!!

Vad tråkigt att höra om din farmor...hoppas hon blir bättre....

Livet kan ta sig snabba vändningar, precis som du säger.



Åker gärna med dig till Paris:-) Du vill inte åka till Rom istället?? Också en stad jag gärna skulle möta våren i:-)

Men först...Stockholm!!

(Har du fått pengarna??)



Kramar

2011-03-13 @ 23:05:00 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Camilla sa:

Oj!

Men vad skönt att hon blev bättre.

Ja...tänk vad livet kan förändras snabbt.

Man ska ta vara på varje sekund. Men du vet liksom jag att att det kan ibland vara lättare sagt än gjort.

Kram på dig!

2011-03-14 @ 09:15:26 | http://cammo69.blogspot.com
mamma till William sa:

Godmorgon gumman..Du är så duktig med kameran.Ha en skön måndag.kram

2011-03-14 @ 10:14:45 | http://blondis81.blogg.se/
Carolines hemligheter sa:

Vilket bra inlägg, jag skall nog skriva ut det tror jag :-) Har ju själv fått omvärdera en del den sista tiden efter ett väldigt tråkigt sjukdomsbesked i min familj, varför är det först när man får svart på vitt att livet inte är för alltid som man stannar upp och verkligen tänker efter???



Vill väldigt gärna träffa er i Stockholm, superkul!!! Hur ser era planer ut, skoj att ha gott om tid på sig för allt man vill hinna med :-)



KRAMAR

2011-03-14 @ 12:20:05 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Annas inspiration sa:

Lilla mormor,

hoppas hon piggat på sig ordentligt!



Kramar

2011-03-15 @ 20:06:45 | http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0