Kåseberga & Ales stenar


Vilka vidder....

Våran utflykt gick till Österlen och Kåseberga och himmel vad där var vackert.
Vi var inte hemma förrän efter åtta ikväll och då kan jag säga att vi haft riktigt mysigt och vilket väder :)


Härliga ängar.....

Fullt blommande ängar och jag blir då helt salig med min kamera ;)


Kossorna....

Kossorna blev lilla Lycka rädd för....haha lilla gumman.
Underbar miljö eller vad säger ni?


Ales stenar....

Sedan kom vi till dessa stenar och det är Sveriges största bevarade skeppssättning. Den omfattar idag totalt 59 stenblock i form av ett 67 meter långt och 19 meter brett skepp.


Vackert....

I sluttningen ner till havet växte det en massa blommor och det var riktigt brant ner till stranden så vi försökte inte ge oss ner just här.


Hamnen....

Vi hittade en väg ner till hamnen till det det gamla fiskeläget Kåseberga och där köpte vi en varsin rökt makrillfilé som vi åt på några stenar vid havet...mysigt verkligen :)
Ja vi har verkligen haft en toppendag och i morgon är det jobb igen, så snart ska jag krypa i säng och försöka sova.
Har fortfarande som kramper i min arm, jätteobehagligt och tyvärr blir det bara värre när jag lägger mig ner :(
Kan det verkligen bero på denna LCHF kost men det står ju att man kan få det!!!!

Kram och sov gott
Cilla sa:

Helt otroligt fint! Ser nästan ut som taget ur en film=) Det låter inget trevligt alls det där med armen,hoppas att det går över snart.

Kram

2011-06-05 @ 23:40:42 | http://cillapilla.devote.se/
catta sa:

hej.

Underbara bilder från underbara Österlen <3

Kan rekomendera Cafe Annorlunda, som ligger vid Stenshuvud. De har en underbar kakbuffe, för 65 kr får du äta så mycket du orkar, inkl kaffe.

Ha en skön dag.

Kram Catta

2011-06-06 @ 08:10:01 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0