Bountymuffins


Smarrigt...

Blev sugen att prova ett nytt recept på muffins som jag hittade hos Akleja, som ni vet så älskar jag att baka muffins av alla de slag ;)
Tog också mina stora muffinsformar med hjärtan och dessa blir perfekt till fikat i morgon på Alla hjärtans dag.
Här kommer receptet:
Bountymuffins
12 små eller 6 stora
100 g smör
2 dl mjölk
1/2 dl kokos
2 ägg
11/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

100 g mjölkchoklad
1-2 bountybars (jag tog 3)
kokos (glömde jag)

Sätt ugnen på 200 grader, 175 grader till stora muffins.
Smält smöret och tillsätt mjölken.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner den ljumma vätskan.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten.
Hacka choklade och rör i, hacka även bountybarsen men spara 6 eller 12 bitar som du kan lägga i smeten innan gräddningen och de bitarna kan gärna vara lite större.
Fyll en muffinsplåt med formar och fyll ganska fullt tills smeten är slut.
Tryck i den sista biten av bounty men inte för långt ner, kan gärna synas och till sist strör du över kokos (glömde jag på mina ;)

Grädda mitt i ugnen i 12-18 minuter, något längre om du gör större muffins. Testa med sticka och de ska inte vara kladdiga.

Ät och njut
Cilla sa:

Dom ser jättegoda ut=)

Usch då vilken otäck vurpa du gjorde med cykeln. Tur att du inte bröt något=S

Kram och ha en mysig söndag!

2011-02-13 @ 13:31:13 | http://cillapilla.devote.se
Josefin -Happy Days- sa:

Vad sött det såg ut, inbjudande! Tack för upplysningen, det var mer än vad jag själv visste, haha. Men jag såg att min stökiga vardag var på förstasidan nu, hihi. ;-)



Kram o fortsatt fin söndag!

2011-02-13 @ 16:40:18 | http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0