Saffranmuffins


LCHF...

Då alla bakar för fullt i köken blev jag också sugen på att baka något, enligt LCHF fick det bli men gud vad jag vill baka allt det andra som jag brukar ha till jul, saffranbröd med mandelmassa, pepparkakor, julgodis, julbröd och jag vet inte vad ;)
Jag tog i alla fall ett gammalt recept på chokladmuffins och tog saffran istället för kakao och de blev helt okej.

Saffranmuffins
Ca 14 sycken
150 g smör
250 g mandelmjöl
4 ägg
1 dl agavesirap
1 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 påse saffran

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och blanda i saffran och låt svalna.
Vispa ägg och agavesirap fluffigt.
Blanda i alla torra ingredienser och vispa till en jämn smet.
Tillsätt smöret med saffran.

Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen ca 15 minuter.

God Jul från mig
S på Elvan sa:

Ser jättesmarriga ut. Snyggt i sovrummet. Solaffären sålde ALLA prylar med 50% - de du. Köpte två zinkkrukor i form av stora koppar med fat.

2011-12-04 @ 21:08:36 |
Susanne sa:

Tur att jag stannade kvar hemma då ;)



Kramen

2011-12-04 @ 21:14:45 | http://gronanyanser.blogg.se/
Mattias sa:

Hej,

Jag heter Mattias och arbetar på Guava som är en digital marknadsföringsbyrå. Vi arbetar med en kund som heter www.spelmedposten.se, vi är intresserad av att ni länkar till leksaksbutiken med en text länk i form av ord i ett inlägg där ni får en leksak som exempel o skriver om den.

Om det låter intressant så berättar jag gärna mer!



Betalning sker i form av leksak, biobiljetter eller annan överenskommelse.

/Mattias



Ps. ta gärna bort kommentaren ds.

2011-12-05 @ 11:34:41 | http://www.spelmedposten.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0