Lördagsgodis


Bounty...

Jag har nu syndat på vanligt godis ett par dagar och känner nu hur jag bara vill ha med och mer så jag tog fram min LCHF bok och gjorde lite gottis från den.
Detta är i alla fall mer tillåtet i måttliga mängder förstås ;)
Bounty
12-14 stycken
1 dl sukrin
50 g kokosfett
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk (gärna organic milk från Blue Dragon eller Santa Maria på grund av deras låga kolhydratvärde)
200 g riven kokos

100 g choklad med hög kakaohalt, minst 70% (jag hade behövt mer då det inte räckte till alla!!)

1. Smält sukrin och kokosfett i en kastrull.
2. Tillsätt kokosmjölk, grädde, kokos och låt det sjuda en stund.
3. Rör samman allt och låt sedan smeten stå 1 timme i kylen och vila.
4. Forma degen till 12-14 kvadtatliknande bitar.
5. Sätt in bitarna i frysen och låt vila 1 timme.
6. Smält chokladen försktigt i mikron eller vattenbad.
7. Doppa kokosbitarna i chokladen.
8. Ställ in i frysen för att bitarna ska kallna. Förvara sedan i kylen.

Mums!!

Godis nummer 2....

Nötgodis
Ca 15 stycken
100 g valfri choklad med hög kakaohalt
150 g blandade nötter, gärna saltade. Om nötterna ej är saltade så tillsätt gärna en nypa flingsalt.

1. Smält chokladen.
2. Rör ner nötterna i den smälta chokladen och tillsätt ev lite salt.
3. Klicka ut smeten i små kakforma.
4. Ställ kakformarna kallt så att godiset stelnar.
5. Förvara även godiset kallt.

Hoppas det smakar ♥

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0