Lördag med ett litet recept


Mmmmm gott....

Vaknade tidigt denna lördagsmorgon, så typiskt när man kan sova ;o)
Lilla Helge står vid dörren och vill ut som vanligt, han älskar att vara ute och skutta runt, mitt lilla gull!!!
Ska snart ta på mig vindjackan och ge mig ut i blåsten, jag måste ju röra på mig och då får inte denna blåst hindra mig eller hur var det man skulle tänka ;o)

Ska sedan under dagen åka till Panduro i Väla och köpa en duk, för nu har jag fått nya ideér på roliga tavlor......kanske ni får se resultatet så småningom ;o)

Nu till dagens recept som jag fått av min vän Åsa, håll till godo :o)

Wok

2 kycklingfileér

Marinad

2 msk kikomansolja
2 msk vatten
1 tsk sesamolja
1 tsk malen ingefära
1 msk socker
2 klyftor pressad vitlök

Soyasås
1 dl kokomansolja
1 dl vatten
1 tsk ingefära
1/2 tsk chilisås (stark)
Låt sjuda upp, red av med maizenamjöl tills såsen är simmig.

Grönsaker
Vattenkastanjer
Bambuskott
Strimlad purjolök
Gul och röd lök
Morötter som stekes "färska"
(jag tog en påse färdiga wokgrönsaker denna gång)

Nudlar ägg eller glas
Häll över kokande vatten. Låt stå 10 min och häll sedan av vattnet och tillsätt 1 msk olja.

Stek först köttet, sedan rotgrönsakerna.
Blanda
Rör sedan ihop allt med soyasåsen.
Klart!!!

Ha en bra lördag och smaklig måltid
Kramen

Camilla sa:

Mums!

Asiatisk mat är det bästa jag vet.

Ha en toppen lördag!

kram!

2010-09-18 @ 08:58:09 | http://cammo69.blogspot.com
Miia - There´s no place like home sa:

Mums, vad gott det låter! Ett recept helt i min smak ;)



Hoppas du har en mysig lördagskväll! Kram /Miia


Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0