Havrekanelrutor

Mera sötsaker.....

Ett nytt enkelt recept ska jag bjuda på idag.
Annars har denna måndag varit riktigt behaglig, börjar komma in i jobbet som idag känts riktigt bra :o)
Etfer jobbet blev det en del ärenden fixade och sedan väl hemma ett samtal till a-kassan, säger bara denna a-kassa!!!!! Visst är det bra att sätta åt reglerna, för visst finns det dom som utnyttjar detta men själv har jag arbetat i 27 år och inte utnyttjat min a-kassa förrän nu då vi flyttade till en ny stad. Vad hade vi för alternativ???? Nu ska jag straffas med dessa jä...a regler rent ut sagt!!!!!! Som tur är klarar vi oss bra ändå men det kunde ha varit annorlunda :o(
Och nu i rösttider behöver ni partier inte fiska en röst hos mig, jag tänker inte rösta på någon av er utan kommer att lägga en blank röst för att visa mitt missnöje med er alla!!!!!!!

Nog om detta så kommer detta recept :o)

Havrekanelrutor

ca 24 st
Har du ingen jäst hemma och vill ha något kanelbulleliknande fast mer i sockerkaksform, då är dessa rutor gudomliga.

100 g smör eller margarin, rumsvarmt
3 dl strösocker
3 dl mjölk
1 ägg
7 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker

Fyllning
200 g smör eller margarin, rumsvarmt
2 dl strösocker
3 dl havregryn
4 tsk kanel

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225 grader. Rör smör och socker vitt i en bunke.
2. Blanda ner mjölk, ägg och mjölet blandat med bakpulver och vaniljsocker.
3. Fördela degen jämt på ett bakplåtspapper i en långpanna, ca 30x40 cm.
4. Blanda ingredienserna till fyllningen och fördela/smula den på degen i långpannan.
5 Grädda kakan i den nedre delen av ugnen i 15-20 minuter. Låt svalna och skär i rutor.

Lycka till med baket och trevlig kväll
Kraaaaaaaam
cecce sa:

Mmm..så gott det lät!! Själv har jag gjort äppelmos idag. Funderar på vilken slags kaka jag kan använda den i...rulltårta kanske?



Du låter arg på A-kassan. Säkert med rätta. Hoppas det löser sig!!



Kramar

2010-09-13 @ 20:44:53 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Ja ungar är otroliga -undrar när de ska börja tänka själva?

Sen tycker jag att du ska gå och rösta. Om inte för att bevara vårt demokratiska samhälle där vi får vara med och bestämma. Hoppas du kan finna något parti som stödjer dig en del, om du inte hittar nått som matchar helt, men ta ditt ansvar för att påverka. Sämre kan det ju inte bli eller så arg som du är nu??



Kram och ha det bäst!

2010-09-13 @ 21:11:54 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Mirka sa:

Precis, jag har ingen jäst hemma! Jag vet vad jag ska komma tillbaka till när jag måste baka och inser för hundraelftegången att jag inte har jästen här.



Hoppas du haft en bra dag!

2010-09-13 @ 21:31:53 | http://mirkajohanna.blogg.se/
Linda sa:

såg inte dumma ut...

2010-09-13 @ 22:36:22 | http://aklejatrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0