Gårdagens mysiga fikaträff


Söderköping.....

Det blev en härlig dag igår då jag hade några mysiga timmar tillsammans med Monika som bor i Söderköping, jag glömde att fota henne men hon brukar inte vilja vara med på kort så det gjorde nog inte så mycket ;o)
Vi fikade och pratade, för det kan vi ;o) gick en sväng vid kanalen där det var helt öde nu men vi köpte en varsin italiensk glass och gottade oss i höstsolen. Blev även lite butiksspan men inga större affärer mer än ett grönt te och en fin blomma från Akleja, hade några blomstercheckar som jag passade på att använda.

Sedan var jag då hos optikern för att kolla in bågar men då jag har ganska stort synfel skulle glaset bli alldeles för tjockt i dessa lite större bågar och hur snyggt är det, nu har jag fått tänka om och har därför en lite minde båge på gång. Också lite fräck och kaxig!!!!
Ska dit idag igen då det är dags för den årliga linskontrollen, får se om jag bestämt mig för någon båge. Vi pratade även om en eventuell operation av ögonen och visst låter det lockande men törs man, tycker det ser så otäckt ut när dom håller på i ögonen och tänk om något går fel.....!!!

Eftermiddagen satt jag vid arbetsförmedlingens platsbank för att se om det fanns några jobb att söka, just nu är det inte mycket som går att söka för mig men det gäller att ha ögonen öppna ifall det dyker upp något. På tal om jobb så fick jag ett trevligt telefonsamtal igår morse om ett jobb året ut, lät lovande och jag ska dit på måndag och tycker hon om mig får jag börja direkt :o) Jag säger bara caféverksamhet!!!!!!!!!

Ska snart börja göra mig iordning för ytterligare en träff med en go vän, det blir fika på stan, optikerbesök och sedan blir det en hel eftermiddag med min mamma och då blir det att titta i affärer kan jag lova ;o)

Ha nu en bra dag
Kraaam
Emma sa:

Vilka mysiga dagar du ser ut att ha! De är du värd! : - )



Håller så med dig om att operera ögonen. Jag har också starka synfel & har funderat på operation dock tror jag inte att jag skulle våga. Just den där tanken " tänk om något går fel" finns i mitt huvud. Får nog vänta & snällt betala linser varje månad ; - )



Hoppas solen skiner hos dig också som här!



Många Kramar

2010-09-01 @ 10:12:24 | http://jemsi.blogg.se/
Cilla sa:

Vilka härliga bilder! Den där ögonoperationen tycker jag låter väldigt otäck.Tycker det är tufft av dem som vågar=b

Kram

2010-09-01 @ 11:30:21 | http://cillapilla.devote.se
Camilla sa:

Vad spännande!

Å,vad jag längtar tills på måndag så jag får höra lite mer och hur det gick.

Kram på dig!

2010-09-01 @ 16:03:59 | http://cammo69.blogspot.com
Pia sa:

Susanne:

låter spännande med cafe, det är ju precis vad du vill, hoppas det går riktigt bra.

Klart att hon tycker om dig, vet ka låta bli de.

du som är så gullig och mån om alla.

Ha en riktigt bra dag

kramar

2010-09-01 @ 17:35:59 |
Susanne sa:

PIA:

Snälla ord från en jättegullig kvinna :o)

Vi får hoppas att det blir något :o)



Kramar till dig

2010-09-01 @ 18:15:04 | http://gronanyanser.blogg.se/
Marie sa:

Det låter väldigt mysigt med några dagars ledighet så här på hösten.

Är det en laser behandling du menar?? För femton år sedan gjorde jag en och det är det bästa jag gjort!! Jag var otroligt närsynt men ser perfekt idag.

Kramar!

2010-09-01 @ 19:46:41 | http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0