Taccopaj

Ny variant.....

Jag hittade en annan variant av Taccopaj som vi provade i veckan. Jag gillar nog min bättre då denna var lite smaklös så nästa gång ska jag prova med en extra påse taccokrydda och lite mera Jalapenos.

Själv känner jag mig lite bättre idag men inte helt okej ännu.....Mannen fick gå ut på områdets städdag själv ;o)
Jag ska försöka dra ett varv med dammsugaren...dessa katter drar omkring kattsand överallt, tror jag har provat alla slags kattlådor men ingen där sanden blir kvar i :o(

Här kommer receptet på denna paj:

Taccopaj

Pajskal:
150 g tärnat smör
3 dl vetemjöl
1 tsk salt
1-2 msk kallt vatten

Fyllning:
1 röd paprika
2 tsk grön Jalapeno
1/2 purjolök
2 vitlöksklyftor
800 g köttfärs
1 påse taccokrydda

Äggstanning
4 ägg
2 dl creme fraiche
2 dl mjölk
salt och peppar

Gör så här:
Pajskal: Nyp ihop smöret med mjölet och saltet. Rör i en skvätt kallt vatten och forma till en deg. Tryck ut degen i en pajform. Nagga och förgrädda i 200 grader ca 20 minuter.
Fyllning: Finhacka paprika och Jalapenos, strimla purjolök och finriv vitlök. Bryn färs och grönsaker i smör. Rör ner taccokrydda och låt fräsa ytterligare någon minut. Fördela fyllningen över pajskalet.
Äggstanning: Vispa ihop ägg, cremefraiche och mjölk. Smaka av med salt och peppar. Häll stanningen över fyllningen. Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader ca 40 minuter. Servera med en god sallad.

Lycka till och smaklig spis
Önskar er en skön lördag
Kramisar
Camilla sa:

Mums!

Kan vara värt att prova någon dag!

Ha det bäst!

Kram!

2010-10-02 @ 10:38:00 | http://cammo69.blogspot.com
soffie sa:

mums med tacopaj,vi käkade tacos igår så idag gjorde vi en potatismoussaka med tackoköttfärsen som blev över från igår,

tack för receptet å ha en mysig lördag

2010-10-02 @ 16:45:33 | http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0