Äppelchutney


Dagens pyssel...

Äppelchutney
4 portioner
4 äpplen
1 gul lök
1/2 dl farinsocker
2 msk vitvinsvinäger
2 msk russin
1 tsk kanel
1 kanelstång

Skala, kärna ur och klyfta äpplena. Skala och hacka löken. Lägg äpplen och lök i en gryta. Lägg i alla övriga ingredienser. Koka på svag värme tills äpplena är mjuka, ca 20 minuter.
Det står att denna chutney är god till blodpudding....får man kanske prova ;)

Lycka till!!
Carolines hemligheter sa:

Blodpudding med knaperstekt bacon och din äppelchutney tror jag kan bli en riktig höjdare :-) Själv är jag vrålhunrig just nu så jag hade nog kunnat äta upp en hel gris i skrivande stund, hihi...



Visst är det roligt med bloggdejter, någon gång borde man (= vi som skriver och läser varandras bloggar) få ihop en större sammankomst, det hade ju varit hur kul som helst tycker jag!



KRAM

2010-10-10 @ 14:46:42 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Mamma till William sa:

Fick hem en burk med detta innehåll av min mans farmor,,men vad är det om man nu får fråga det? jihh..kram

2010-10-12 @ 16:09:27 | http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0