Ansjovis och ostinbakad fisk


Dagens middag.....

Idag har jag lagat en ny rätt med fisk, receptet hittade jag på bevemyrs fina blogg. Till detta serverades kokt potatis, romsås och sallad och det var riktigt gott. Kanske inte det nyttigaste och nästa gång tror jag man kan halvera det som ligger på fisken för det var i tjockaste laget. Prova gärna och se vad ni tycker ;)
Här kommer receptet:

Ansjovis och ostinbakad fisk
1 fiskblock t ex torsk (tinad)
100 g finhackad ansjovis
100 g rumsvarmt smör eller margarin
100 g riven ost
1 dl ströbröd

Blanda alla ingredienser och klicka ut på fisken som du lagt i en ugnssäker form. Baka fisken i ca 15-20 minuter i 200 grader.
Servera med kall gräddfil/romsås, potatis och en sallad.

Smaklig måltid
Anonym sa:

Hej vännen!



Tråkigt att du ska behöva känna sån saknad efter dina barn och vänner, men jag förstår dig... Skönt att du har maken hos dig och Ulf Lundells ord som du ska ha på tavlan, me like :)



Hoppas du får en mysig lördagkväll



Kramar Bella

2010-10-23 @ 20:54:31 |
soffie sa:

men å det lät ju riktigt gott.

kramen

2010-10-23 @ 21:07:04 | http://soffie69.blogg.se/
cecce sa:

Mmm...såg det receptet inne hos Bevemyr jag också. Ser gott ut. Undrar om barnen gillar det bara?:-)

Sitter just nu ensam denna lördagskväll. Tonåringarna är ute på vift, mellansonen är hos pappan och lilla R ligger och sover. Å vad gör jag? Jo, vråläter godis. Har kommit in i någon slags slö-slapp-och likgiltig period och gör inget vettigt alls:-)

R. är fortfarande kass i magen så pappan tyckte inte han ville bli smittad. Så...därför är jag inte helt barnfri denna helg heller.

Börjar vänja mej...



Hoppas du har det bra i Tv:soffan!!

Kramar

2010-10-23 @ 21:47:49 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0