Snö i Skåneland


Vitt och härligt....

Vakande till ett vitt Skåneland idag, härligt och det blir genast mycket ljusare ute och jag blir piggare och gladare.
Jag vet egentligen inte om jag har hemlängtan direkt utan jag tror mer att jag söker någon mening med livet, jag vill känna mig behövd, göra någon nytta, visa vad jag kan , tänka, utvecklas och dit har jag inte kommit då jag inte fått något ordentligt jobb ännu. Jag är en person som brinner för mitt jobb, vill ha utmaningar, planera och jag vill komma hem och känna fy fasen vad bra jag var idag eller vad bra det gick.
Mitt nuvarande jobb på cafeét är roligt men jag får inte använda det kreativa inom mig, maten kommer färdig från ett annat kök, salladen är färdig, färdiga kakor från Delicato, alla dagar är liksom likadana och jag kommer aldrig hem och känner mig nöjd och glad för den person jag är. Det är svårt att förklara och ni kanske tycker jag är lustig men jag hoppas ni kan förstå mig lite ;)
I morgon ska jag i alla fall jobba i köket där jag hade sommarjobb och då ska det lagas mat och min hjärna får arbeta och tänka igen....härligt :)

En annan som gillade denna snö är lilla Helge, först ville han inte gå ut sedan hoppade han i snön :)

Det kliar i fingrarna för att få sätta upp stjärnor och ljusstakar som jag nyss hämtade upp från förrådet, får se om jag klarar att vänta till på fredag ;)

Hoppas ni har det bra denna onsdag då det visst snöar i stora delar av landet.
Kramisar
Camilla sa:

Oj...vilken snö!

Mer än vad vi har.

Vad har hänt?

Har Skåne blivit Norrland? ;)

Kram på dig!

2010-11-24 @ 17:24:34 | http://cammo69.blogspot.com
Carolines hemligheter sa:

Jag tycker verkligen att du lyckas sätta ord på vad du längtar efter och jag är övertygad om att du kommer att finna det, förhoppningsvis inom en snar framtid!



KRAMAR



PS. Vilka härligt vintriga bilder, du är verkligen duktig med kameran :-) DS.

2010-11-24 @ 22:59:46 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Cilla sa:

Du skulle ha något eget så du kan använda din krativitet=D Så kan du pryda väggarna med alla dina fina foton;P

Kram

2010-11-25 @ 21:54:07 | http://cillapilla.devote.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0