Min mysiga lördagskväll


Mys med goda vänner.....

Jag hade så trevligt när jag var i Helsingborg i lördags för att träffa mina ösgötska vänner ;)
Där blev jag bjuden på trerätters middag, riktigt lyxigt att bara sitta och bli serverad. Dock glömde jag att fotografera förrätten och middagen men efterrätten fick jag en bild på, vaniljglass med konserverad sockrad ingefära med chokladkaka och fikon, mycket gott och annorlunda med denna ingefärsglass.
Middagen var en riktigt het thaigryta, det blev svettpärlor i pannan men jättegod :) Kanske en otrevlig gäst som fick be om extra vatten ;)
Dottern Frida var lite blyg i början men sedan ville hon sitta i mitt knä och många kramar fick jag, hon är så gullig:)
I lägenheten hängde denna ursnygga lampa från IKEA som jag länge tittat på (bild ovan) nu blev jag sugen igen ;)
Tack alla för en jättetrevlig kväll :)

Mannen och jag har haft en lugn och skön första advent, shopping i Ängelholm, nybakad saffrankaka och pepparkakor.
Senare nu på kvällen gick vi en promenad och vad fint det var i staden med alla julgranar och träd som var smyckade med ljusslingor :) Ännu vackrare när vi nu också fått lite snö, pratade med min moster och mamma i Norrköping och dom har visst fått hur mycket snö som helst idag!!

Nu ska jag snart krypa i säng så att man är pigg för ytterligare en veckas arbete ;)

Kram på er
Carolines hemligheter sa:

Vilka härliga bilder och det låter som du haft en perfekt första adventshelg :-) Min blev ju onekligen inte riktigt som jag tänkt mig men vad gör väl det när lilla Majken är frisk och glad och hemma igen!



Hoppas att du får en bra start på veckan, stor kram till dig!

2010-11-28 @ 22:15:44 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Camilla sa:

Vad var det för en vekling som bad om ett extra glas vatten? ;)

Thaimat som är såååååå gott!

Låter som om du haft en kanon helg!

Kram på dig!

2010-11-29 @ 08:02:04 | http://cammo69.blogspot.com
Eva sa:

åhhh jag älskar åxå den lampan!!! kram kram

2010-11-29 @ 11:57:12 | http://evapinglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0