Pasta med soltorkad tomat, basilika och kyckling


En ny liten rätt......

Idag vill jag dela med mig av en ny liten rätt som provades i helgen, mycket gott och enkelt att göra.
Håll till godo.
Pasta med soltorkad tomat, basilika och kyckling
4 portioner
400 g Tagliatelle
600 g kycklingfileér
matolja
1 gul hackad lök
8 soltorkade tomater
1 dl hönsbuljong
2 dl vispgrädde
0.5 msk basilika
salt och svartpeppar
2 dl riven västerbottenost

1. Koka pastan. Strimla kycklingen och bryn med lök och tomater.
2. Tillsätt buljong och grädde och låt koka ihop i 4-5 minuter.
3. Smaksätt med basilika, salt och peppar. Sila av pastan och vänd ner osten och kycklingsåsen.
FÄRDIGT!!! Enkelt va ;o)

Idag är jag ledig och jag sov till halv tolv, tydligen väldigt trött ;o)
Har nu suttit och ringt runt angående min mobil som gått sönder. Skickade in den på garantilagning men fick tillbaka den olagad på grund av att serienumret och garantinumret inte stämde överrens. Har haft kontakt med butiken som jag köpte den av och dom vet inte hur dom ska göra och dom skulle kontakta huvudkontoret för att få besked. Jag önkade att de skull höra av sig snabbt men nu snart två veckor efter, inte ett ljud. Man kan  inte nå dem på varken mobilnummer, butiksnummer eller mail. En riktigt arg Susanne ringde till huvudkontoret och fick prata med någon ansvarig där så nu hoppas jag det händer något!!!! Riktigt trevlig och tillmötesgående var han och det tackar jag för då jag var riktigt ilsken. Telefonen är 6 månader!!!!!

Så tydligen måste man kolla serienumret och garantinumret när man köper telefon i fortsättningen.

Det blir en lugn dag idag, ska plocka lite och bara ha det skönt :o)
Nu ringde han från butiken och jag fick mitt riktiga kvitto med rätt nummer skickat på min mail, tänk vad det gick undan helt plötsligt.
Update: Tror ni inte att det var samma gamla kvitto igen, blir gaaaaaalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en bra dag
KRAMEN
ANNICA sa:

Tur jag inte ringde o väckte dej,men nu slår jag en pling,roligare att höra din röst.KRAM KRAM

2010-03-17 @ 13:10:33 |
Cilla sa:

Ibland är det gott att ha slödagar.

Åh,vad stönigt när det blir krångel.Hoppas att det löser sig med kvittona.=)

Kram

2010-03-17 @ 15:32:29 | http://cillapillas.blogg.se/
Emma sa:

Mums va gott de låter! Gillar verkligen basilika & soltorkade tomater! : - )

Tack för tipset!



Jo tack jag mår bättre idag! SKÖNT! Har också sovit läänge. Himla gott! ; - )



Hoppas de ordnar sig med din mobil. Krångligt verkar de vara! : (



KRAAAM

2010-03-17 @ 15:42:29 | http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0