Lycka


Min nya lilla tavla......

Ja lycka är något jag känner just nu. Tycker denna flytt till Skåneland blev så bra, känner mig så nöjd och tillfreds med livet. Och att jag nu fick erbjudande om fortsatt jobb på mitt nuvarande jobb som jag dock inte var helt nöjd med är ju jätteroligt. Dom tycker jag lyfter upp arbetsplatsen med det jag tillför som glädje, noggranhet, ideér, nytänkande, skratt och prat, inte fel att få höra det :o) Det ni på Änga, trodde ni väl inte!!!!
Frågan är fortfarande om jag vill men jag kommer att bli kokerska på 75% och jag tycker det är skönt med dessa lediga dagar mitt i veckan då jag kan vara ute med min kamera och människorna som jobbar där är helt underbara, i alla fall de flesta och det är dem man få lägga sin energi på. Där har jag inte ännu märkt av denna kvinnliga rivalitet som finns på många jobb, vet inte varför vi kvinnor blir så avundsjuka på varandra.
Efter mycket tänkande tror jag att jag kommer att ta denna tjänst, finns ju annat man kan söka under tiden.
Jag har en butik på gång men tror att det blir för mycket arbete, man kan ju inte både ha och äta kakan då jag gärna vill vara ledig och njuta av livet utanför arbetet också. Pension och pengar är inte allt, kanske inte ens lever då. Även ett annat jobb som bara gäller maj - september finns för ett snart besked och då får jag jobba med lite heminredning och det skulle vara så kul men vad händer efter..........mycket att tänka på!!!

Känns som allt detta som hänt hade något gott med sig :o)

Och nu har jag även fått rätt kvitto på min mobil, så nu hoppas jag den kan få bli lagad :o)



Kram mina fina vänner här i bloggvärden, hoppas få träffa några av er så småningom.
Ann-Louise sa:

Halloj!

Du verkar vara på ett strålande humör och det är ju toppen!! Vad kul att du känner dig så tillfreds och att allt ordnade sig till det bästa för dig.

Jobbet kan du ju alltid byta ut efter ett tag om det dyker upp något annat för visst vill man vara ledig och njuta ibland med.



Superfin tavla du gjort. Du kan du!!



Ha det bra fina Susanne!



Kramar till dig

2010-03-17 @ 18:47:51 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Milla sa:

Vilken fin tavla :)

Vad roligt med jobberbjudandet...ja...ibland är det svårt att veta om man tar rätt beslut men det brukar lösa sig i slutändan och det finns ju annat att söka under tiden. Bara man trivs med människorna runt omkring sig, det betyder mycket.

Kram!

2010-03-17 @ 20:13:08 | http://memillakilla.blogspot.com
cecce sa:

Åh vad du är duktig! Dina tavlor är underbara!



Så roligt att höra att du trivs och att det går så bra för dej! Önskar bara vi kunde träffas lite oftare. Men det kommer nog...



Ha en skön kväll!!



Kram

2010-03-17 @ 20:23:37 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Emma sa:

Åh vilken fin tavla! Hur gör du? Jag vill också! : - )



SKÖNT att höra att du trivs i skåneland & att du vill jobba på ditt nuvarande jobb. Inte illa att få jobb så fort! HÄRLIGT!



Kramar

2010-03-17 @ 20:47:14 | http://jemsi.blogg.se/
agge sa:

Verkar som att du mår jättebra!!!!:)

Skönt! Härligt att du har jobb...

Ha en skön kväll!!!Kramiz

2010-03-17 @ 20:58:26 | http://farmoragge.blogspot.com/
Susanne P sa:

Fritid och egentid är jätteviktigt!

kram

2010-03-17 @ 22:06:51 | http://www.susannep.blogspot.com/
Annica sa:

Tavlan blev superbra,va händig du är.

Klokt beslut ang.jobbet,för laga god mat

är du bra på.Tack för trevlig pratstund.

Ha det gott o Kram

2010-03-17 @ 22:35:01 |
Annas inspiration sa:

Vad GLAD jag är att du mår bra!



GRATTIS till fina ord & jobberbjudandet.

KRAMIS

2010-03-18 @ 10:07:14 | http://annasinspiration.blogg.se/
Pia sa:

Åååååå..... Vad fina Rebecca älskar dom jag med för den delen :D Ha de bra....



Puss & Kram

// Pia & Rebecca

2010-06-27 @ 20:49:03 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0