Jag har träffat en svan


Wow så häftigt att vara så nära.......

Vilken underbar promenad det blev, helt ljuvligt ute. Hittade en hel del vårtecken, gungande barn, vårblommor i trådgårdar, träden knoppar sig och videung hittade jag som är så mjuka och goa ;o) Såg även ett flertal som satt vid sina husväggar och solade sig. Våren är så underbar!!!!!

När vi kom till havet så såg jag att det var några barnfamiljer som matade en svan och givetvis ville jag också dit och fota detta vackra djur. Har aldrig varit så nära en svan förrut och den verkade inte ett dugg rädd utan tog nästan brödet ur handen på barnen. Riktigt häftigt och jag är så glad att jag hade kameran med mig, har några mera bilder av denna som jag visar en annan gång.

Snart ska jag sätta igång med dagens middag som blir en kycklinggryta med soltorkade tomater och basilika. En ny rätt som jag hittade och hoppas verkligen att den ska smaka.

Hoppas ni myser i solen
Kramisar
Ann-Louise sa:

Så härligt det är ute nu!! Kul träffa en svan så nära, de är fina och mäktiga på något vis.



Lund är en stad jag gärna skulle besöka. Jessi och jag får väl ta oss en funderare om att åka neråt nån gång =0)



Jag träffade Anna och det var en mysig och lugn tjej med så söta döttrar! Handlade en del bebiskläder till min väninna av henne.



Nu ska jag städa lite....inte lika kul!



Kram

2010-03-14 @ 14:54:42 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
cecce sa:

Oj, så många fina inlägg jag missat här då!

Jag hinner inte riktigt med i bloggvärldn just nu känner jag!

Har du varit i LUND!! Nästan där jag bor ju:)

Nu hittar du hit väl?? Om du vill kan vi ses i Lund på onsdag i stället??? Fast Helsingborg går också bra. Bestäm du! Om du orkar förståss...



Vad mysigt för dej att få ha sonen hemma...förstår att det blir speciellt när de flyttat hemifrån.



Ser fram emot dina svanbilder:-)



Många kramar!!!

2010-03-14 @ 16:51:39 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Bella sa:

Ljuvlig bilder från det som låter som en riktigt trevlig helg!! Visst känns det som att våren äntligen kommit för att stanna nu?!



Hoppas du får en skön avslutning på helgen



Kramar Bella

2010-03-14 @ 20:09:54 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
jessi sa:

Jag är såå avis att ni har mer riktig vår!!! blommor är inget som växer här för massor av snö kvar... Jag säger då det, skåning är bra att vara!

Visst vore det så kul med en tripp mot Skåne med A-L! Däremot ska troligtvis jag o maken neråt i sommar och då kan vi ju ses o fika! (du o Cecce) Vi bor någonstans i österlen och tar en tur till köpenhamn. Men bloggfika är ju givet med er!



KRAM

2010-03-15 @ 11:20:56 | http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0