Var nöjd med allt som livet ger


Finner inte ord hur vackert det kan vara.....

Det blev en promenad och vilken promenad sedan, ljuvligt. Solen värmde så gott i ansiktet, jag hörde vågornas brus, isen som sakta men säkert började smälta och till och med fiskmåsarna gav vårkänslor.
Det här är paradiset för mig, jag älskar havet och får ett sådant lugn i kroppen av att bara stå där och titta. Alla andra tankar är helt bortblåsta och jag finns bara i nuet, här och nu och det är en underbar känsla. Förr kunde jag inte känna detta då tankarna var fulla med annat men nu har jag lärt mig att koppla av och njuta. Jag kom på mig själv att jag började nynna på en djungelbokenlåt och fråga mig inte varför men den passade väl så bra.
Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär..........
Och det är väl sant, vi har ett vackert Sverige med natur, skärgården, fjällen, vi har mat för dagen, vatten, fina hem där vi bara handlar mer och mer till, vi har så mycket att vara tacksamma för men vi glömmer allt för fort.
Allt flera i Sverige mår sämre och sämre och även våra ungdomar orkar inte leva. Hur har det blivit så här för visst är det tragiskt. Som jag alltid har sagt så är livet för kort för att må dåligt, jag har själv varit där nere så jag vet. Det finns hjälp att få, var inte rädda för det, det finns inget fel och rätt. Alla har vi olika bagage att bära på men tro mig det finns ett ljus och det ljuset är så underbart......... :o) Det är viktigt att man träffar rätt person som man pratar med, det måste liksom klicka och man måste förstå varandra.
Men visst har man dåliga dagar och det är normalt men man får försöka ta sig upp ganska snart igen.

Det är härligt att leva
Kram alla fina bloggare jag funnit här
Marie sa:

Kram själv! Vilka fina bilder, verkar vara jätte vackert dit du flyttat.

2010-02-24 @ 15:21:33 | http://sjovreten.blogg.se/
Cilla sa:

Helt rätt det du skriver.Varför slösa bort livet på att inte ta tillvara på allt livet ger och ha roligt istället.=)

Jättehärliga bilder!

Kram

2010-02-24 @ 16:33:50 | http://cillapilla.devote.se
Ann-Louise sa:

Tack så mycket!! Ska bli kul gå på krogen ikväll!!



Har inte hunnit kommenterat innan men vill säga Grattis till nya jobbet!! Duktigt jobbat! Och vad fint du redan hunnit fått hemma. Ser så där mysigt hemtrevligt ut =0)



Skönt höra att isen smälter...kanske är något på gång alltså!



Kram

2010-02-24 @ 17:14:23 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Cilla sa:

Ja,vad gott!Hoppas att du gillar dom.=b

Kram

2010-02-24 @ 17:19:29 | http://cillapilla.devote.se
Annica sa:

Skönt att höra att du mår bra och har det gott.

Tänkvärda ord i den låten ,du har såå rätt så.



Ha det riktigt gott så hörs vi.Kraam



Härliga bilder förresten,snart vår hoppas vi.

2010-02-24 @ 17:55:06 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0