Detta var riktigt gott


Fredagens nya recept.....

Godmorgon denna lördag, sitter vid datorn då båda mina män sover. Ganska skönt med lite egen tid och då behöver man inte ha dåligt samvete för att man sitter vid denna dator.
Igår eftermiddag var vi på köpcentret Väla och tittade lite, köpte en vit jättesöt tunika. Vad jag älskar dessa tunikor och med leggins till, tror knappt jag kan ha jeans på mig om jag nu kommer i dem över huvud taget vill säga ;o)
Sedan igår kväll åt vi några nya rätter igen och det var så gott, här kommer recepten så prova gärna.

Fylld baconlindad kycklingfilé i sås av tomat och basilika
4 portioner
4 kycklingfileér
1 burk creme Bonjour vitlök (100g)
6 st soltorkade tomater i olja
1.5 burk creme fraiche i tomat och basilika
1 paket bacon (140g)

Pytt
12 äggstora tvättade och rena potatisar
1 stor röd paprika
1 squash
1 röd lök
10 st champinjoner
3 msk olivolja
timjan
nymalen svartpeppar
salt

Couscoussallad
2 dl vatten
1 msk olivolja
2 dl couscous
1 röd lök i tunna skivor
12 st kalamata oliver
1 handfull ruccola
citronsaft
nymalen svartpeppar

Tillagning
Kyckling
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Gör ett snitt i kycklingfileén, peta in mjukosten och linda runt bacon. Lägg i ugnsform.
3. Tärna/strimla soltorkad tomat och strö över. Bred över creme fraichen.

Pytt
1. Tärna allt i sockerbitsstora bitar - blanda med olja och kryddor (pudra över ett lager av varje krydda) direkt på plåten.
2. Bred ut och in med det i ugnen, strax under mitten.
3. Sätt gallret över pytten och ställ in kycklingen. Låt stå inne ca 30 minuter.

Couscoussallad
1. Koka upp vatten och olivolja.
2. Ta det från plattan och häll i couscous, rör runt. Lägg på locket och låt svälla 3-5 minuter.
3. Häll upp i en skål, blanda i skivad rödlök, svarta oliver och en näve ruccolasallad. Pressa över citronsaft och nymald svartpeppar.
4. Blanda snyggt.
Detta recept är hämtat på tasteline

Ploppmoussedessert
6-8 portioner
200 g mörk hackad choklad
2 äggulor
2 msk strösocker
2 dl grädde
1 dl creme fraiche
1 msk starkt kaffe
4 Plopp, frysta
4 Chokladkrisp

Smält chokladen i vattenbad
Vispa äggulor och socker poröst
Vispa ihop grädde och creme fraiche
Blanda chokladen och kaffet med äggsmeten
Vänd i gräddfraichen i chokladen
Avsluta med att skära den frysta ploppen i bitar och vänd ner den i moussen
Lägg upp i skålar eller glas och toppa med 1-2 chokladkrisp vid servering.

Chokladkrisp
Pensla ut den smälta chokladen på bakplåtspapper
Låt svalna
Pilla försiktigt av från papper, bryt i bitar och använd som garnityr.

Detta recept hittade jag från min nya bok "Choklad" och jag säger bara Muuuums!!!!!

Vad som händer denna lördag vet jag inte men något roligt hoppas jag.
Önskar er en trevlig dag

Kramisar


Cilla sa:

Det ser jättegott ut! Är det svårt att göra för jag suger i köket =S

Kram och ha en mysig lördag

2010-02-27 @ 10:04:47 | http://cillapilla.devote.se
Susannes Liv sa:

Låter jättesmarrigt alltihopa!



Måste testas,

ha nu en fin dag och hoppas att du hittar på något skoj!



kramar från Norr

2010-02-27 @ 12:21:15 | http://susannes.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Tack!! Jag bakis =aldrig =0)

Det gäller att dricka rätt saker och det gjorde ej maken...men han har fått hålla på här hemma ändå!



Gud vilka middagar du fixar till! Din familj måste leva i himmelriket!



Kram

2010-02-27 @ 15:10:05 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Hilja sa:

mmmm va gott. jag måste prova får bli till nästa lördag.



kram

2010-02-27 @ 16:26:31 |
Annas inspiration sa:

Hej min vän!



Vilka toppenrecept du bjuder på, blir alltid så inspirerad av dina vackra bilder :-)



Kul med tripp till Väla, ett tag sedan jag var där nu. Det är verkligen toppen att ha så många affärer samlade under ett tak.



ha en mysig kväll

stor kram till dig

2010-02-27 @ 18:11:14 | http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0