Tredje advent


Tredje ljuset lyser.....

Men vart tog stämmningen vägen???
Ute är det numera helt grönt, igår regnade all den snö som vi fått bort och fort gick det!!
Stämmningen och det mysiga som jag kände i kroppen försvann på ett nafs och det känns jättetråkigt för jag var övertygad om en vit jul men detta är inget ovanligt i Skåneland om jag förstått saken rätt :(
Kanske får ändra planerna och fira jul i Norrköping där det fortfarande är vinter, annars hoppas vi på att flingorna ska trilla ytterligare en omgång här nere i söder ;)

Vet ni vad...jag har vunnit ett fint halsband hos Evelina, hon har en julkalender med vinster varje dag.
Jag brukar inte ha tur i tävlingar och spel med detta är andra gången jag vinner hos henne, förra gången vann jag ett väggord :)
Detta passar mig perfekt då jag haft lite envisa tårar i helgen ;)

Mannen jobbar idag och jag är baksugen som vanligt så idag ska jag prova ett nytt recept som jag hittade på glögghyllan på Systembolaget....Pepparkaksmuffins med blåbär och vad tror ni om det??? Har ni vägarna förbi så är det bara att titta in ;)

Mys denna tredje advent
Kraaaaam
eva sa:

hej..åh pepparkaksmuffins med blåbär...mums!!

jag har bakat lussebullar o gjort köttbullar!

duuu jag tror inte det är ditt fel att människor är onda ..du verkar ha ett hjärta av guld !!

kram kram

2010-12-12 @ 15:02:47 | http://evapinglans.webblogg.se/
freja sa:

känner inte heller värsta stämningen.. :/ surt faktiskt!

2010-12-14 @ 12:30:56 | http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0