Thaikyckling


Kvällens mat....

Idag har jag städat hela lägenheten, bakat surdegslimpa och nu ligger jag i soffan och tittar på "Så mycket bättre"
Jag berättade att jag blev ledsen och besviken här tidigare och det är inget jag vill gå in närmare på, kan bara säga att det finns människor som är elaka och hur man än gör så har man ändan bak......!!!!

Ikväll har vi lagat en rätt som jag hittade på tasteline, här kommer receptet till er.

Thaikyckling
300 g kycklingfileér
2 hackade vitlökar
50 g cashewnötter
1 skivad gul lök
1 strimlad röd paprika
1 skivad purjolök
1/2 huvud blomkål
1/2 huvud broccoli
8 msk oystersås
1 tsk Thaisvampsås eller fisksås
1 nypa socker
8 msk vatten

1. Fräs vitlöken i olja, lägg sedan i kycklingen och stek på hög värme i ca 5 minuter.
2. Tillsätt övriga grönsaker och fräs dem hastigt tillsammans med kycklingen.
3. Tillsätt oystersås, vatten, thaisvampsås och socker och låt puttra ihop en liten stund.
4. Lägg till sist i cashewnötter och garnera med torkad thaichili.

Servera med ris eller nudlar.

Smaklig måltid
Kramen
eva sa:

hehj..åhhhh du kan få allt att se så gott ut..på dina bilder!!!! =)

men hur kan du råka ut för ALLA elaka människor...ha en fortsatt härlig lördag /kram /Eva

2010-12-11 @ 20:58:26 | http://evapinglans.webblogg.se/
Anna - Starwoman sa:

Åhh vad gott, det skulle jag kunna tänka mig att äta ikväll!


Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0