Luciadagen


Älskade hyacinter....

Jag har inte haft något luciafirande idag, inte ens sett till något luciatåg så det blir nog att titta på tv i kväll för att få lite luciastämning.
Efter jobbet var jag i alla fall och tittade ut en gran, det blev en tät och fin Blågran. Hoppas bara den kommer att få plats i rummet för vi skulle inte ha en så vid gran men denna var så fiiiiin :)
Mannen ska hämta den efter jobbet så slipper jag bära den ända hem. Det värsta är att det är så kallt ute så granen får en chock när den kommer in, försäljaren rådde mig att först ha den stående i ett garage eller förråd innan man tar in den.

I ugnen står nu en kålpudding, blev så sugen på det och den ska serveras till kokt potatis och gräddsås. Inte fel enligt mig ;)

Ha nu en mysig luciakväll
Kramen
Elin sa:

Luciafirandet var sååå fint! Tyra såg dock mig lite för fort och kom springandes och jublade "min mamma, min mamma"! Då gjorde det inget att "uppträdandet" blev lite annorlunda, mammahjärtat smälte ju :-D



Nu påminde du mig om det här med gran, vi måste också skaffa en här i dagarna. Jag hoppas att vi lyckas knipa en riktigt fin en.



Stor lussekram!



2010-12-13 @ 17:47:24 | http://heltsubjektiv.blogg.se/
Ann-Louise sa:

När är maten klar?? Jag älskar nämligen kålpudding -helst ska kålen vara stekt i lite sirap....



Kram

(Såg treornas luciatåg i morse -sååå fint!!)

2010-12-13 @ 18:44:29 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0