2:a advent med snöflingor utanför fönstren


Advent....

Idag har vi tänt 2:a ljuset i advent och utanför fönstren här i Höganäs snöar det för fullt :)
För mig får det gärna komma lite mera men det är inte alla här i Skåneland som är lika förtjusta ;)
Min ena hyacint har slagit ut, så fin men tyvärr luktar dessa vita inte så mycket. De blåa doftar mest!!

Här blir det att hålla sig inne och gå runt och mysa, kanske det blir en promenad med kameran när det lugnat sig med snön lite.
Annars ska här plockas, någon maskin ska tvättas och sedan ska jag laga en ny kycklingrätt med konserverade persikor, spännande att se resultatet??

Ikväll klockan 21.00 har jag tänkt dra vinnaren av mina små tavlor, det finns alltså fortfarande tid att få vara med och tävla för den som vill :)

Ha en mysig advent mina vänner
Kramen

Ps! För den som vill sätta en surdeg till jul så kan man kan gå in till Martin som sätter en deg idag, jag hänger på ;) Surdegsskola!!!!
Ann-Louise sa:

Blir alltid lika fashinerad av dig som hela tiden lyckas hitta och inspirerar med nya maträtter. Denna höst har varit skittråkig hos oss, vi äter samma saker hela tiden känns det som. Inte finns lusten och orken där heller.



Jag har också fått några klappar köpte idag! Skönt då det redan är byst med folk i centrumen.



Kram

2010-12-05 @ 16:59:23 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0