Kaffebullar


Enkelt och gott....

Jag bara bakar och bakar ;o)
Denna gång hittade jag dessa goda på bloggen bevemyr

Kaffebullar
200 g rumsvarmt smör
2 dl socker
2 ägg
7 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
pärlsocker

Vispa smör och socker pösigt och tillsätt äggen ett i taget.
Blanda i övriga ingredienser.
Forma till småbullar, platta till dem en aning och rulla i pärlsocker.
Grädda i 225 grader i 10 minuter.
Smaksätt gärna med citron eller mandelolja. Jag tog rivet citronskal i mina denna gång.

Ha en mysig fikastund
Kramen
Cilla sa:

Sv:Tack!Jag har jätteproblem med det manuella,får inte heller till det.Det blir som du säger,antingen eller.



Det var ett lätt recept som passar mig;)

Kram

2010-08-15 @ 21:28:40 | http://cillapilla.devote.se
Carolines hemligheter sa:

Mmmm, du har verkligen bakat mycket gott denna sommar :-) För mig har det gått i perioder och just nu är jag inne i en "latperiod" utan bakning men jag hoppas inspirationen kommer tillbaka snart igen, det är ju så avkopplande att baka (nästan som terapi...)!



Hoppas att du får en skön måndag, kramar!!!

2010-08-15 @ 21:46:02 | http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0