Fisktips!


Fisk är så gott....

Ett enkelt och bra tips på fisk. Jag köper ett fiskblock sedan blandar jag ströbröd, salt, peppar, fiskkrydda och paprika eller curry för fin färg och strör detta på fisken, sedan lite flytande margarin på. In i ugnen på 225 grader tills fisken fått temperaturen 55-60 grader, jag är lite beroende av min termometer ;o)
I detta fall serverades fisken med en kall örtsås, färsk potatis och en krispig sallad.

Idag har jag varit ledig, magen känns bättre så i morgon har jag tänk jobba. Ute har vi molnigt och blåsigt idag men i morse var det så kvalmigt och varmt,  trodde nästan att det var åska på gång.

Har fått min nya spis leverarat idag, ska bli spännande att se hur den fungerar och om jag får bättre resultat på min matlagning och bakning. Den gamla hade inte en normalt fungerande ugn, alltid så irriterad när jag skulle göra något för tiden stämde aldrig, produkten fick ingen färg, tog längre tid än vad receptet sa. Helt enkelt KASS!!

Hoppas ni har en bra dag
Kramen
Annas inspiration sa:

Nu gör du mig hungrig :-)



Skönt att magen är bättre!

Vilken mardröm att inte ha någon vettig spis, jag hoppas den nya håller måttet.



Hur länge har du fått jobb?



Ha en bra kväll!

kramar

2010-08-11 @ 19:51:45 | http://annasinspiration.blogg.se/
Elin sa:

Tack för tipset! Tycker att det är svårt att laga god fisk (förutom lax som nästan är omöjligt att misslyckas med) så det här receptet ska testas.

kram

2010-08-11 @ 20:16:55 | http://heltsubjektiv.blogg.se/
Susanne P sa:

Det lät mycket gott!

Och blåbärspajen måste jag bara prova!

Hoppas att den nya spisen är bättre.

Kram

2010-08-11 @ 20:19:48 | http://www.susannep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0