Dagens lätta måltid


Gott och fettsnålt....

Idag har jag varit och vägt mig på viktväktarna efter sommaren, inte roligt ;o(
Nu måste mitt nya sunda liv börja, därför kommer jag nu lägga ut recept på lite sundare mat och kakor med lågt PP värde. Min önskan är att 15 kilo ska försvinna från min kropp, jag har lyckats förrut så det måste väl kunna gå även denna gång. Just nu känner jag mig peppad... så go go go!!!

Vilken hetta vi har haft även idag men på eftermiddagen har det regnat och då menar jag regna!!! Så nu är luften betydligt friskare, ganska skönt.

Dagens sunda recept blev:

Kassler med broccoli och blomkål
Till 4 portioner
500 g kassler
500 g djupfryst broccoli och blomkål
4 dl mjölk
2-3 msk vetemjöl
2 dl riven ost 17%
1 tsk paprikapulver
salt och peppar

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Låt grönsakerna tina och rinna av.
3. Skiva kasslern och lägg den i ugnssäker form. Lägg i grönsakerna.
4. Häll mjölken i en kastrull och vispa ner mjölet. Koka upp under omrörning och låt såsen koka på svag värme ca 3 minuter. Rör ner ost och paprikapulver. Smaka av med salt och peppar. Häll över såsen.
5. Sätt in mitt i ugnen ca 20 minuter.
6. Servera med potatis, ris eller pasta.

Riktigt gott och endast 8pp med 2 potatisar.

Kram

Cilla sa:

God kväll!

Jag fick svar förut och det gick bra att sända foton antingen efter varje kapitel eller om du vill göra alla uppgifter när du kommer till avsnitt 6.Man fick göra som man kände för.



Kram

2010-08-17 @ 20:18:47 | http://cillapilla.devote.se
Agge sa:

Åh vad kul att du delar med dig recept!!!

Jag lider väl inte så av vikten men mellan 4-7kg vill jag gå ner!!!Får väl testa dina recept...:)

Ha en fortsatt skön kväll!!Kramiz

2010-08-17 @ 21:02:57 | http://farmoragge.blogspot.com/
Pia sa:

Go Girl.....

vet att du klarar detta.

ska vi ses någn dag denna vecka ?

Kramen

2010-08-17 @ 21:06:03 |
Susanne sa:

PIA:

Ja nu ska volangerna bort!!!

Jag träffar dig gärna, ska försöka åka till dig i morgon eller på torsdag efter jobbet. Skulle det passa?



Kramen

2010-08-17 @ 21:15:52 | http://gronanyanser.blogg.se/
Bella sa:

Jag tror på dig, du kommer fixa det här, den här gången också :)



Så gott det ser ut med kasslern, ska prova receptet nån dag, absolut!!



Lycka till!



Kramar Bella

2010-08-17 @ 21:33:35 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Annas inspiration sa:

Jag är övertygad om att du fixar din viktresa igen!!!



Receptet låter gott, jag kommer spana in alla dina recept. Kommer också behöva gå ner endel när gossen har kommit :-)



Sov gott

kramen

2010-08-17 @ 21:45:53 | http://annasinspiration.blogg.se/
Pia sa:

Susanne:

De passar precis när du vill,

alla dagar, alla tider.

ska bli kul att äntligen träffas igen.

Ha en bra dag på jobbet.

Kramen

2010-08-18 @ 06:11:51 |
Pia sa:

Susanne.

kom när du vill,

alltid välkommen

Kramen

2010-08-18 @ 06:48:15 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0