Söndagsrensning


I denna bok kan man lära sig lite om Feng Shui.......


Nu har jag äntligen fått rensat i min garderob och det blev en hel del som gick till klädinsamling och sopstation ;o)
Även lite från förrådet blev vi av med, sååå skönt!!

Läste boken om Feng Shui och där kan man läsa Gör plats för ny energi. Starta med en sak. Om du sätter igång med för mycket på en gång finns risken att du tappar sugen. Det kanske allra viktigaste att börja med är att se till att ny energi kan komma in i ditt liv. Det betyder att allt som symboliserar stagnation och förgången tid bör rensas ut. Ett hem som är fyllt av skräp, gamla kläder, tidningar och femton år gamla lönespecifikationer har svårt att andas och alstra livsbejakande energi.
För varje stagnerat föremål som du låter försvinna ur ditt hem, tillåter du ny och frisk energi att komma in, både på det synliga och osynliga planet.................
Lite skumt jag vet men riktigt intressant att läsa och vissa fall tycker jag faktiskt att det fungerar ;o)

rensa era hem nu, inget i hörnen och under sängen och ställ sängen åt rätt håll så sover du bättre!!!!

Kraam

Sandra sa:

Varje gång min mamma är hemma hos mej i mitt fina hem ska hon kommentera allt! Sandra inte ligga så (sängen), du får inte ha lampan där, och den där korgen som är sönder får du inte ha och bla bla bla. Man blir riktigt tokig på kvinnan :-) Hon har oxå verkligen fasnat för Feng Shui :-) hehe

2009-09-06 @ 19:10:47 | http://kanssandraa.blogg.se/
Sandra sa:

Det är faktist intressant att läsa, sen vet jag inte riktigt om det fungerar... Ska kolla på läget att ta bort grejerna under sängen, ta bort lampan vid fötterna och ta bort min söndriga korg. Så får vi se sen :-) fniss



Har varit inne och kikat på din blogg ett par gånger och tycker du fotar så fruktansvärt fint och jag tycker även om din text!!



Har blivit mer intresserad vid att knäppa bilder så jag funderar på att skaffa mej en systemkamera att springa runt med :-D vad har du för kamera??



kramkram

2009-09-06 @ 19:56:49 | http://kanssandraa.blogg.se/
Sandra sa:

Nä, det är ju inte det. Förstår precis vad du menar :-)

Nu ska jag plocka i ordning lite grejer här hemma innan jag sätter mig i soffan med Kärleken checkar in, äter lite ljuvlig kladd kaka (som jag har köpt ;-)) med grädde och en stor kopp the. Kvällen blir nog inte bättre än såhär. J



ag önskar dej en trevlig söndagskväll. Kramkram

2009-09-06 @ 20:17:31 | http://kanssandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0