Söndagsfika och lite kloka ord igen


Läcker punchrulle......

 

Nu är jag tillbaka från 22 minuters njutning i ett solarium, riktigt hett om baken då de hade bytt rör precis ;o)
Mannen och jag tog en fika när jag kom hem, te och en varsin punchrulle som fanns i kylskåpet!!! Tror ni någonsin att jag lyckas gå ner i vikt :o( Varför är det så gott att äta??????

Snart ska jag ner på stan en sväng, hoppas jag kan hålla i pengarna ;o) Måste bli mer sparsam!!!!
Läste något i en bok som är värt att tänka på.
Fyra snabba Stoppa impulsentips
Den svindyra kappan som du snabbshoppade. Ditt onödiga utbrott i morse. Löftet du gav fast du vet att du inte kan hålla det. Ibland agerar vi för snabbt. Men det finns en enkel metod för att ta makten över impulser.

1. Säg stopp
När du är på väg att göra något överilat - tänk "Stopp" i stället för att reagera direkt. Avstå från att agera på det sätt som känslan säger. Gå till exempel inte till attack om du blir arg. Tänk bara "Stopp".
2. Flytta fokus
Styr din uppmärksamhet till något helt annat. Se dig runt omkring. Studera ett föremål eller en person. Beskriv detaljer och aspekter av det du ser. Eller fantisera om något positivt. Då flyttar du fokus från känslan som utlöste impulsen.
3. Andas
Lugna kroppen genom att hantera de fysiska reaktioner som den första känslan för med sig. Andas lugnt för att bryta hyperventilering och hjärtklappning. Sänk axlarna. Slappna av i käkarna. Det bryter stress och spänningar.
4. Agera klokt
Samla dig på nytt. Styr tillbaka uppmärksamheten till det som utlöste känslan, men på ett lugnare sätt. Agera utifrån både känsla och förnuft. Tänk lite mer långsiktigt om hur du vill ha ditt liv.

Dessa kloka ord kommer från boken "Himmel, helvete och allt däremellan" av Anna Kåver
Tänkvärt eller hur ;o)

Kram alla fina bloggvänner som jag funnit, om ni visste vad mycket ni betyder för mig :o)

 

Miia - There´s no place like home sa:

Mm, gott med fika! Ibland måste man få unna sig... ;)



Hoppas du får en fortsatt bra söndag! Kraaamar

jessi sa:

Har kollat in alla inlägg jag missat och måste säga att hamburgaretallriken såg så fresch o god ut! Skoj med ny kamera, nu har du 2 nya- fotografi är verkligen din passion, kul!

Jag har också svårt att hålla mig från godsaker, speciellt fika på caféer...



KRAM!

2009-09-27 @ 13:08:53 | http://lyckoljus.blogg.se/
Viktoria sa:

har inte ätit dammsugare på kanske 10 år nästan och då är jag ju liksom bara 14 nu ;)

2009-09-27 @ 16:15:30 | http://vickanss.blogg.se/
cecce sa:

Tänkvärt!

Kram

2009-09-28 @ 09:06:26 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Evelina sa:

MUMSIG bild! Jättefin blogg du har också! =)

2009-09-29 @ 17:24:53 | http://skrivbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0