1:a advent


Nu kan nedräkningen börja.....


Tänk att det är första advent idag, jag har ingen julkänsla i år. Hur jag än pysslar och bakar så finns den inte och jag som i vanliga vis älskar detta med jul!!!
Kan det kanske bero på att ute är det nästan tio grader varmt och ingen snö eller att vi har fullt upp att planera våran flytt till Skåneland????
Hur som helst har jag i alla fall försökt att plocka in julmyset i hemmet ;o)
Igår när jag skulle ordna med adventljusstaken så hittade jag inte mina siffror som jag köpte i gamla stan i Stockholm i veckan, letade och letade :o( Det slutade med att jag fick ge mig upp till Hemtex som jag visste hade och köpa nya. När jag sedan gick förbi butiken Mique så såg jag dessa som jag tyckte var ännu finare, då köpte jag även dem ;o) Väl hemma började jag att städa och flyttade på en väska i hallen och vad låg inte där under om inte siffrorna jag letat efter. Tydligen hade de ramlat ner på golvet och sedan hade någon ställt en väska över så nu har jag tre olika uppsättningar haha!!!!

Måste ner på stan för ett ärende även idag men sedan i veckan måste jag hålla mig borta därifrån ;o) Kan för tillfället inte gå på stan då jag hittar så mycket snygga kläder jag vill ha. Det är ett perfekt mode för mig just nu :o)
Innan mannen åker hem idag hoppas jag vi hunnit med lite adventsfika och en god middag :o)
Önskar er alla en härlig och mysig första advent

Kramisar

Miia - There´s no place like home sa:

Tack rara du!



Har kikat in här då & då och förstått att lägenheten är såld och att du ska flytta med ner till Skåne. Spännande! Men jag förstår att det är blandade känslor... När äger flytten rum?



Vilken fin adventsljusstake du har! Kraaam



Camilla sa:

Jag har inte heller någon julkänsla.

Kan bero på min förbannade hosta.

Jag har ingen ork att göra någonting.

Här är det lite kallare nu så vi har vitt på backen och på träden,inte av snö men av frost.

Fast i går kväll snöade det lite grann.

Önskar dig en underbar första advent.

Kram på dig!

2009-11-29 @ 11:37:07 | http://cammo69.blogspot.com
Ann-Louise sa:

Men vad tokigt med siffrorna! Nu kan du ju byta varje helg för att få lite omväxling ;-)



Hoppas ni fick en bra dag maken och du!



Kram

2009-11-29 @ 13:14:09 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0