Recept på Tacopaj



För er som ännu inte smakat Tacopaj vill jag gärna dela med  mig av receptet. Detta är en gammalt recept som hängt med länge. Vi tröttnar aldrig.

3dl vetemjöl
2dl riven ost
125g margarin
1msk vatten
Gör pajdegen och tryck ut i pajform. Grädda 175grader i ca 15minuter

Stek sedan
300g blandfärs
1 lök
1 påse tacokrydda
1dl vatten
Fyll det förgräddade pajskalet med köttfärsröran

Blanda sedan ihop såsen som består av
2dl creme fraiche
4msk majonäs
salt, peppar, ketchup
Lägg såsen på köttfärsen

Garnera med skivade tomater med grovmald svartpeppar och riven ost ovanpå och grädda i 250grader ca 10 minuter.
Pajen serverar jag sedan med tacotillbehör som majs, gurka, tomat, sallad, rödlök, oliver, feferoni m.m.

Lycka till!
jessi sa:

jag har nästan samma recept hemma o jag älskar den pajen, mums!

2009-05-11 @ 20:41:43 | http://lyckoljus.blogg.se/
jessi sa:

jag har nästan samma recept hemma o jag älskar den pajen, mums!

2009-05-11 @ 20:41:48 | http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0