Tung tisdag!


Smarrig Dumlekladdkaka

Idag när jag vaknade ville jag bara dra täcket över huvudet, ingen bra dag!
Har inte gjort något vettig, jag har i och för sig blivit ompysslad hos frissan och det var inte så dumt:)
Annars har jag bara slöat med en inredningstidning och en  tidning om personlig utveckling, i den tidningen blir man påmind om hur viktig det är att man ska ta hand om och vara snäll mot sig själv.

Och inte nog med det så bakade jag en Dumlekladdkaka och tröståt lite, hur god som helst. Det var väl inte det sundaste efter att jag nu kommit igång med träningen efter ett långt uppehåll pga en jätteförkylning. Jag kan tala om att jag har riktig träningsvärk idag!
Men ibland måste man unna sig lite och få tycka synd om sig själv;-)

Ikväll blir det tv-kväll med Ugly Betty och Desperate houswives.

Efter denna osunda dag kan jag meddela att jag nu mår hur bra som helst.
Ta hand om er där ute och ha en skön kväll.

Recept på Dumlekladdkaka

150g smält smör el margarin
3 ägg
3 dl strösocker
1/2 dl sirap
3 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt
3/4 dl kakao
10 Dumlekolor delade i 3 bitar ( jag tog en hel påse mini Dumle som jag delade på 2)

Vispa ägg, socker och sirap. Smält smöret och blanda i, blanda sedan ihop de torra ingredienserna och rör i. Blanda sedan i Dumlebitarna. Grädda i 175 grader ca 30 minuter. Garnera med gräddklickar och Dumlekolor. Lycka Till!
Ann-Louise sa:

Sån är jag med, bakar och äter upp allt själv nästan. Kopplar av när jag bakar!



Bra att det känns bättre nu. Vore kul se vad frissan åstadkom blink



Kram

2009-05-19 @ 21:19:35 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0