Grönt är skönt


Grönt och fint i naturen

Hej på er där ute, hoppas ni har det bra. Själv känner jag för att dra en påse över huvudet, vet inte varför man känner sig så här ibland men det brukar ju gå över ganska snabbt. ; o)

Ännu en varm och solig dag, har inte kunnat vara ute så mycket då jag har jobbat men jag tycker detta väder är på tiden nu. Jag är ledig imorgon och midsommarafton och då blir det väl sämre eller vad tror ni? Jag är verkligen sugen på att bara slöa i solen imorgon ;-)

Denna bild tog jag när jag var ute och gick en sväng på lunchen förra veckan, vackert.  Det är ännu grönt och fint i naturen, något positivt med regnet!!!!

Jag gillar grönt det kanske ni har förstått på namnet på min blogg, jag har ganska mycket i garderoben som är grönt och även lite detaljer i inredningen.

"Vad vill du utstråla?

GULT - energi, skärpa, ombytlighet.
ORANGE - optimism, motivation, vitalitet.
RÖTT - kraft, passion, styrka.
BLÅTT - mjukhet, stabilitet, trygghet.
SVART - visdom, stillhet.
GRÖNT - hopp, rikedom, balans.
LILA - kreativitet, andlighet, frid.
VITT - renhet, frihet, oskuld.
Blått i sovrummet lugnar oro och gör det lättare att somna.
Personer klädda i rött blir oftare uppbjudna på krogen.
Måla barnens rum i grönt, färgen uppmuntrar till lek.
Sätt på dig något gult när du vill vara alert, det stimulerar tankarna och skärper minnet"

Detta tror vi väl på???? ; o) ;o) ;o)

Ha en skön onsdag.
Ann-Louise sa:

Ja det är skönt att vara lärare när sommarlovet kommer ;-)

Vad många inte tänker på är att vi har 45 timmars veckor året om annars, så loven är inarbetad tid vi får igen. Men det går ingen nöd på oss!!



Jag tror mig vara en Svart person enligt din beskrivning (klädseln)- men samtidigt är jag som en påse Gott och Blandat, en salig röra helt enkelt!



Hoppas att du får lata dig i solen i morgon!



Kramar

2009-06-17 @ 17:38:54 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Anonym sa:

tack! vilken underbar bild!! vilka färger!!! KRAM /EVA

2009-06-17 @ 19:02:42 |
Annas inspiration sa:

Naturen är underbart vacker denna årtstid :-)



Vad har du för kamera?

ha en mysig kväll



Kramar Anna

2009-06-17 @ 19:17:31 | http://annasinspiration.blogg.se/
magnus sa:

Hej kompis. Vilken härlig natur bild. Ha en underbar kväll!!!

2009-06-17 @ 20:39:07 |
erry sa:

Underbar grönskande bild! Jag är helt klart en lila person, och jag tror faktiskt att färger påverkar oss väldigt mycket! Jag älskar färg! :)



Tack för kommentaren hos mig, kul att du gillar mina smycken! Kram

2009-06-17 @ 20:47:46 | http://gallerry.blogg.se/
Bella sa:

Riktigt härlig bild på den svenska grönskan när den är som vackrast...



Hoppas du känner dig lite bättre nu...



Kramar Bella

2009-06-17 @ 22:17:07 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0