Snart åker den ut


Lilla granen får snart åka ut.....

Så här är det alltid, så fort julen är över vill jag plocka bort allt igen. Till nyår vill jag inte ha någon jul här hemma. Nu börjar jag istället längta till våren....... :o) Ombytlig jag vet ;o)

Efter jobbet idag tog jag en liten sväng på stan, hittade en jättefin stor och hög adventsljusstake i borstat stål på Åhlens som de sålde ut för halva priset. Den blir nog jättefin i vår nya lägenhet som har så många fönster, me like!!!
På tisdag när jag är ledig ska jag ner till flyttfirman och få låna lite kartonger,det kliar i fingrarna att få börja packa.

Pratade med min absolut bästa killkompis idag och fick så glada nyheter, jag är sååå glad för hans skull. Som vanligt gråter jag alltid vid sådana tillfällen och sedan grät jag för att jag verkligen kommer att sakna mina underbara vänner. Fy vad denna flytt känns jobbig i mellanåt, önskar att vi kunde flytta i morgon. Denna väntan och oro tär verkligen på mig, jag känner mig så trött hela tiden och har ingen lust att gå till arbetet. Men det är väl helt normalt då detta är en ganska stor grej för lilla mig ;o)

Lugn och mysig kväll framför tv:n blir det ikväll och det finns forfarande mycket som man kan stoppa i munnen efter julen. Jag som ville gå ner i vikt tycks upp istället :o(

Kram på er


Cicci sa:

Håller lite med dig om julen. Börjar också tröttna på allt som hör julen till. Men jag väntar nog till att plocka bort allt till efter nyår.



Kul att du hittade något fint på rean. Ibland känns det som att butikerna rear ut samma saker varje år!

2009-12-27 @ 17:58:29 | http://mittfonster.blogg.se/
cecce sa:

Hm...ja julen vill jag också ha bort. Börjar tänka på nyår nu så du är inte ensam.



Förstår att det känns jobbigt att lämna dina vänner och allt det "trygga". Som jag sagt tidigare- jag tycker du är modig!

Hoppas du kan trivas "här nere" också så småningom!!

Det ordnar sig ska du se.

Usch...att inte trivas på jobbet är inte kul. Du får försöka hålla ut den tiden som är kvar och tänka positivt. Man vet ju aldrig vad det nya året för med sig i jobbväg...:-) Eller hur!!? Vi håller tummarna för att din dröm blir sann.



Ha det nu så bra. Njut och ät!

Du behöver säkert det!

Kram

2009-12-27 @ 18:50:50 | http://ceccesblogg.blogg.se/
annica sa:

God fortsättning,haha jag plocka bort alla tomtar o annat julpynt idag.Julen är ju över,det är bara sååå skönt.Ha det gott så ses vi imorron KRAM KRAM

2009-12-27 @ 18:56:15 |
jessi sa:

svar- ja ni har ju fler att ge till! Vi har ju varandra så kan ge på ett annat sätt än de som har barn. Vissa år har vi inte gett så mkt men i år blev det mer! Det viktigaste är att man har mysigt med de man älskar!



kram

2009-12-27 @ 19:08:20 | http://lyckoljus.blogg.se/
Camilla sa:

Du är som jag.

Julen plockar jag fram till Lucian och bort direkt efter nyårsafton.

Ha det bra och kram på dig!

2009-12-28 @ 10:27:29 | http://cammo69.blogspot.com
Josefine, Blåeld sa:

Förstår att det är känslosmat då man bryter upp! men det för säkert mycket goda saker med sig!



kram!

2009-12-28 @ 14:50:11 | http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0